بزرگترین مرجع دانلود فیلم و سریال

فیلم Watchmen 2009 با دوبله فارسی

لیست تماشا +
دانلود فیلم Watchmen 2009
+17

در سال ۱۹۸۵ متفاوت با واقعیت، ابرقهرمانان در میان مردم وجود دارند. قاتل یکی از ابرقهرمانان سابق، رورشاک را به دنبال رد خود می کشد و در این بین چیزی را فاش می کند که می تواند سرنوشت دنیا را متفاوت با چیزی که ما میشناسیم رقم بزند.

توضیحات :
دوبله فارسی فیلم نقابداران دوبله موسسه


مدیر دوبلاژ: محمود قنبری
دوبله و پخش از شرکت جوانه‌ی پویا

صداپیشگان:
تورج مهرزادیان: جکی ارل هیلی
منوچهر والی زاده: پاتریک ویلسون
فریبا رمضان پور: مالین آکرمن
رضا آفتابی: بیلی کورداب
امیر منوچهری: متیو گود
محمود قنبری: جفری دین مورگان
الهام جعفرنژاد: کارلا گوجینو
میثم نیکنام
اسفندیار مهرتاش
علیرضا دیباج
شایان شامبیاتی
حسین سرآبادانی
محمد یاراحمدی
و...



رتبه 28 در برترین فیلم های سال2009
رتبه 41 در فیلم های برتر IMDB ژانر معمایی
رتبه 114 در فیلم های برتر IMDB ژانر علمی-تخیلی
رتبه 188 در بیشترین تعداد رای دهنده
رتبه 214 در فیلم های برتر IMDB ژانر اکشن
رتبه 235 در برترین فیلم های پرطرفدار
برنده 12 جایزه ، کاندید 21 جایزه


نقدی بر یکی از بهترین فیلمهای ابرقهرمانی
می‌دانید فیلم نگهبانان Watchmen 2009 چه جور فیلمی است؟ از آن فیلم‌هایی که سه ساعت و اندی زمان دارد، اما در هنگام تماشایشان متوجه گذشت زمان نمی‌شوید. از آن فیلم‌هایی که وقتی در یک عصرِ گرگ و میش جمعه، حوصله‌‌‌تان به‌طرز مرگباری سر رفته است، بازبینی آن اولین چیزی است که به ذهن‌تان خطور می کند. نگهبانان از آن فیلم‌هایی است که شاید برچسب یک فیلم ابرقهرمانی روی آن خورده باشد، اما طوری در حد بزرگ‌ترین کلاسیک‌‌های تاریخ سینما پیچیده و تامل‌برانگیز است که وقتی پاش بیافتد، می‌توانید ساعت‌ها درباره‌ی تک‌تک ویژگی‌های محتوایی و فرمی‌اش بحث کنید. نگهبانان از آن فیلم‌هایی است که در آن هم یک مرد آبی‌رنگ با قدرت خدا وجود دارد که با مشت کردن دستش یک تانک را مچاله می‌کند و هم بتمنی که به جای خفاش، عاشق جغد است و همزمان فیلمی است که تاریخ، سیاست، فلسفه، انسانیت، اخلاق و هزار مضمون بزرگ دیگر را به‌طرز باظرافت و درگیرکننده‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد.
اولین چیزی که اقتباس زک اسنایدر از روی کامیک آلن مور را به فیلم غیرمنتظره‌ای تبدیل می‌کند، این است که با داستان دیگری از کاراکترهای آشنایی طرف نیستیم و با یک دنیای سینمایی سروکار نداریم. فیلم واچمن در زمانی ساخته شده که فیلم‌های ابرقهرمانی هنوز به چنین وضعی که در زمان کنونی هستند دچار نشده بودند و کیلویی ساخته نمی‌شدند و از تولید به مصرف به فروش نمی‌رفتند. در نتیجه با فیلمی طرفیم که علاوه‌بر تمرکز روی یک سری شخصیتِ جدید که هرکدام ویژگی‌های تازه‌ای برای غافلگیر کردن مخاطب دارند، روایتگر یک داستان منسجم که شروع، میانه و پایان دارد نیز است. دومین چیزی که کاری کرده کامیک واچمن به شاهکاری مدرن تبدیل شود، نحوه‌ی اقتباس تقریبا بی‌عیب و نقص زک اسنایدر است.
خبری از قهرمانِ بی‌عیب و نقصی نیست. کسی مثل جغدشب می‌تواند یکی از نزدیکانتان باشد و کسی مثل رورشاخ هم می‌تواند همان مرد دیوانه‌ای که شب‌ها با خودش در خیابان حرف می‌زند باشد. حتی دکتر منهتن که تنها ابرقهرمان این دنیا با قدرت‌های فراطبیعی است، اگرچه در ابتدا سوپرمنی به نظر می‌رسد که باید از قدرت زیادش برای کارهای خوب استفاده کند، اما خیلی زود مشخص می‌شود که او نمی‌داند باید با قدرتِ نامحدودش چه کار کند و حتی انسان‌ها را در مقابل تمام هستی به معنای واقعی کلمه ناچیز می‌داند و تلاش برای نجات آنها را درک نمی‌کند. و همچنین قهرمانی مثل کمدین را داریم که کُد خودش را برای برقراری عدالت دارد؛ کُدی که او را به قهرمان بسیار ترسناکی تبدیل می‌کند. ترسناک اما با طرز فکری قابل‌درک. قهرمانی که از قهرمان‌بودن به عنوان فرصتی برای تخریب و کشتن استفاده می‌کند.
فیلم Watchmen 2009 از آن فیلم‌هایی است که پتانسیل واقعی ژانر ابرقهرمانی را به نمایش می‌گذارد. درست مثل سه‌گانه‌ی بتمن نولان، با فیلمی طرفیم که نمی‌توان داستانش را به جز توسط قهرمانان کامیک‌بوکی به روش دیگری روایت کرد و این موضوع نشان می‌دهد که چرا وقتی یک فیلم کامیک‌بوکی کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و از خصوصیاتِ منحصربه‌فردش استفاده می‌کند، از یک اکشن پاپ‌کورنی دیگر که ارزش تنها یک بار دیدن دارد به اثر هنری‌ تبدیل می کند که ژانر دیگری قابلیت‌های روایت چنین داستانی را ندارد. تمام اینها به خاطر این است که تمرکز اول و آخرِ فیلم واچمن 2009 روی شخصیت‌هایش است. به‌طوری که پر بیراه نگفته‌ام اگر بگوییم «شوالیه‌ی تاریکی»، سکانس‌‌های اکشن بیشتری نسبت به «واچمن» دارد.
در مجموع فیلم نگهبانان را می شود بارها و بارها دید و هر بار از آن چیز تازه ای فرا گرفت. نگهبانان بیننده هایی حتی با مثانه های کوچک را در کل 3 ساعت مشاهده ی آن متوجه گذشت زمان نخواهد کرد و در تمام زمان فیلم از دیدن آن لذت خواهند برد.

عوامل و نقش ها
لینک های دانلود
ورود به حساب کاربری+ ایجاد حساب کاربری
برچسب ها
فیلم های پیشنهادی به شما